Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Del på Facebook
Illustrasjon: Rambøll
Illustrasjon: Rambøll
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Når regjeringa no skal nedeskalere, kutte, og revurdere store vegprosjekt, er Møreaksen definitivt natta og historie.

Dei økonomiske fakta ikring dette prosjektet talar for seg sjølv, og prosjektet fell på steingrunn og ryk rett ut på grunn av dei ekstreme prisaukane for slike prosjektet.

Annonse
Annonse

Sjølv ikkje dei panisk kreative personane i Møreaksen klanen, klarer å gjere noko med at 24 milliard kr i fjor, blir nok sikkert bortimot til det doble i år.

Det blir heilt sikkert både bøker og store nasjonale oppslag om sløseriet som gjekk føre seg i milliardprosjekter til 2300 bilar i døgnet.

Korleis nokon kunne finne på å planlegge eit så greinalaust prosjekt, med skattebetalarane sine pengar?

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Historien vil bli skrevet om prosjektet Møreaksen som urettvis forbrukt planleggingsresursane som E136 eksportvegen skulle ha hatt. Eksportvegen som måtte vente over 30 år for nokre få milliard kr, medan Møreaksen «sneik i køa».

Historien vil bli skrevet om prosjektet folket i Møre og Romsdal slett ikkje ville ha, og om korleis alle andre «gryteklare» prosjekt i fylket vart utsatt på grunn av Møreaksen.

Folkets dom over Møreaksen har vore klokkeklar lenge, no står det igjen å rette blikket mot realistiske vegprosjekt her i fylket. Bygg E136 Eksportvegen Ålesund til Bjorli.

No er det vanlige folk og næringslivet sin tur, til å få vegen alle har behovet for!

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    Kristian Haukås · 1 år siden
    Har du ikke bedre ting å ta deg til på Stortinget enn å komme med sånnt greinalaust vås?

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 10 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 10 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 22 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse