Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Del på Facebook
Arealet mellom Fløyveien og gamle idrett. Illustrasjonsfoto: Steinar Melby / KSU.NO / NettStudio
Arealet mellom Fløyveien og gamle idrett. Illustrasjonsfoto: Steinar Melby / KSU.NO / NettStudio
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.

Nordmørslista stilte til valg i Kristiansund for første gang i 2019, og en av de sakene som sto krystallklart for oss da vi utarbeidet det første valgprogrammet vårt, var å bevare og utvikle «Idrett».

De som er kjent med «Idrett» vet hva dette innebærer, men for uinnvidde kan det jo være greit å presisere at området består av mer enn bare selve kunstgressbanen, uten at vi går nærmere inn på det her og nå.

I formannskapet 6. juni 2023 kom det opp en sak om «kjøp av parsell fra kommunal grunn». I saksframlegget står det at «parsellen ligger mellom «Idrett» og Fløyveien». Det er jo en beskrivelse som kan se tilforlatelig ut, og saken ble da også vedtatt mot en stemme uten særlig debatt.

Problemet er imidlertid at beskrivelsen i saksframlegget ikke er riktig. Noe av den omtalte parsellen ligger riktignok mellom «Idrett» og Fløyveien, men mesteparten av parsellen er en del av det området som kalles «Idrett».

Annonse
Annonse

Nordmørslista vil at det aktuelle området, som er beskrevet som delområde 55 i arealplanen, skal være avsatt til idrettsformål, som i dag. Vi vil ikke være med på å endre delområdet til «fremtidig næringsbebyggelse».

Av: Stig Anders Ohrvik og Linda Dalseg Høvik, Nordmørslista

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse