Da Range Rover Evoque kom i 2011, var det første gang selskapet prøvde seg i kompakt-SUV-segmentet. Nå er modellen klar for en utskiftning.
En forproduksjonsutgave har vært på besøk i Norge, og importøren kunne fortelle at den kommer i salg til våren. Den er så å si identisk i størrelse med modellen den erstatter, én millimeter lengre og én centimeter bredere, og bruker designelementer fra den større Velar-modellen både utvendig og innvendig. Innvendig er for øvrig girhjulet erstattet med en konvensjonell girspak.
Først er bilen tilgjengelig med tre dieselmotorer på 150 til 240 hestekrefter og tre bensinmotorer på 200 til 300 hestekrefter.
– Plug-in kommer mot slutten av året, sa produktsjef Sondre Tronrud hos den norske importøren.
Ladehybriden har en tresylindret motor på 200 hester og en elmotor på 108. Elektrisk rekkevidde antas å være 51 kilometer.