Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
NTB
Artikkel
NTB
09 november 2022 12:57
Del på Facebook
Facebook-eier Meta skal redusere antallet ansatte med 13 prosent. Det tilsvarer mer enn 11.000 ansatte. Foto: Tony Avelar / AP / NTB
Facebook-eier Meta skal redusere antallet ansatte med 13 prosent. Det tilsvarer mer enn 11.000 ansatte. Foto: Tony Avelar / AP / NTB
Denne artikkelen er over 12 måneder gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Facebook-eier Meta skal redusere antallet ansatte med 13 prosent. Det tilsvarer mer enn 11.000 ansatte.

Zuckerberg deler nyheten i et brev til sine ansatte onsdag.

– I dag deler jeg noen av de mest utfordrende endringene vi har gjort i Metas historie. Jeg har bestemt å redusere størrelsen på laget vårt med 13 prosent og gi slipp på mer enn 11.000 av våre talentfulle ansatte, skriver han i brevet.

Zuckerberg sier at årsaken er stigende utgifter og svakt annonsemarked. Investeringene i selskapet under pandemien har ikke gitt forventede resultater, ifølge selskapet.

– Jeg tok feil og tar ansvaret for det, skriver han.

Annonse
Annonse

Selskapet varsler også stans i ansettelser til utgangen av første kvartal 2023.

Teknologigiganten hadde i utgangen av september 87.000 ansatte. I tillegg til Facebook, eier Meta Instagram og Messenger.

I årets andre kvartal hadde Meta nedgang i inntekter for første gang i selskapets historie.

Nedbemanningen fra Meta følger en trend blant de store teknologiselskapene i USA, som de siste ukene har varslet kutt i arbeidsstyrken og stans i ansettelser som følge av økonomisk motvind i bransjen.

Twitter, nylig kjøpt opp av Elon Musk, sparket brått rundt halvparten av sine 7.500 ansatte forrige uke.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
KSU – Vipps – desktop
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Terje Sundsbø 30 minutter siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 11 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 13 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Geir Ole Sætremyr 14 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu har I ein tidlegare kommentar uttalt at eg ikkje er forankra I Naturvernforbundet.  Då har eg utfordra deg til ...
Anne Mari Sandshamn 15 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøSå klart Skålavegen er et fergeavløsning! Den erstattet en fergerute, ikke sant?  
Terje Sundsbø 15 timer siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrSpørsmålet var: Jernbane er en av ulike transportløsninger, på samme måte som vei. Da er det vel rimelig at de ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse