Idar Iversen var en nevenyttig hobbysnekker. Med tegninger fra USA, bygde han på slutten av 1950-tallet byens første cabincruiser i en brygge hos Alnæs Canning på Innlandet. Spantene var i eik, selve skroget i vannfast finér og overbygg i mahogny med vannfast fiér. Den eldre garde av båtfolket var skeptiske til «finérbåten».
Båten fikk det treffende navnet «Radi» (Idar stavet baklengs). Utstyrt med to 40 HK West Bend utenbordsmotorer, levert av Fredrik Aandahl i Kristiansund, gjorde båten god fart. Familien Iversen benyttet båten til båtturer og transport til fra landstedet i Karihavet. Om bord i båten ser vi fra venstre Inge Iversen, Rolf Engvig Iversen, Bodil Iversen og båtbygger og kaptein Idar Iversen.
De to West Bend motorene ble etter hvert skiftet ut til en 80 HK Chrysler. Bildet er fotografert av motorleverandør Fredrik Aandahl.
(Bilde utlånt av Rolf Engvig Iversen)