Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Del på Facebook
Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Foto: Kurt Helge Røsand / KSU.NO
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.

Ap har halvert fergetakstene. Det bør også Frank Sve (DSØP) være raus nok til å innrømme.

Frank Sve hevder at Ap ikke har halvert fergetakstene i et innlegg på Facebook. Det er usant, og det vet Sve.

Annonse
Annonse

Fakta har makta. Ap lovte halverte fergetakster høsten 2020 etter årevis med ville prisøkninger under Høyre og Frp på Stortinget. Vi sa at vi skulle halvere fergetakstene, og at vi skulle gjøre det fra prisene 1. januar 2021.

Frp var selvsagt helt imot, og fortsatte å skylde på alle andre for at prisene økte. Men så snudde plutselig Frp, og prøvde å komme etter Arbeiderpartiet i revidert nasjonalbudsjett i juni 2021 med en 25 prosents reduksjon. Det er bra at Frp, etter nesten åtte år, innså sine feil, men det blir bare flaut når Sve forsøker å late som noe annet enn at Ap har gjort som vi sa. Og ikke bare har vi halvert fergetakstene, men vi har gjort dem gratis til øysamfunn!

Annonse
Annonse

Litt flaut er det også at Frp skriver ting som ikke er sant om meg og Ap på Facebook, men blokkerer meg så jeg ikke får sagt imot de usanne påstandene. Min erfaring er at folkevalgte som opptrer slik, mangler selvtillit på egne saker.

Men det er kanskje ikke så rart. Ikke bare kjørte Frp opp fergetakstene til rekordnivåer da de styrte på Stortinget, men de bygget ikke noe statlig vei i fylket vårt heller. Derimot presset de den ene sentraliseringa etter den andre ned over hodene våre.

Det er derfor Fremskrittspartiet (Frp) bør skifte navn til Det Sentrale Østlandsområdets parti (DSØP). Frank Sve og DSØP stiller opp for folk med god råd på Oslo vest som vil kjøre firefelts motorvei til landstedet sitt. Men de stiller ikke opp for folk og næringsliv i Møre og Romsdal.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.

Bli den første til å kommentere.

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 1 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 2 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse