Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår personvernside for mer detaljer.
Annonse
Rasmus Rasmussen
Ytring
20 august 2023 13:14
Del på Facebook
Valgomat og Møreaksen. Illustrasjon: Skjermbilde
Valgomat og Møreaksen. Illustrasjon: Skjermbilde
Dette er et debattinnlegg. Innholdet gir uttrykk for skribentens meninger og holdning.

Mange har svart på følgende spørsmål i avisenes valgomat: «Bygging av Møreaksen på E39 bør skrinlegges for godt.»

De som er enig mener altså at statlig finansiert fergefri fastlandsforbindelse til Otrøya og Gossen bør skrinlegges for godt. Det samme også for utbedringene av europaveiene mellom Ålesund og Vestnes.

Begge deler utgjør jo vesentlige deler av Trinn 1 og Trinn 2 på Fergefri E39 Møreaksen, som omfatter hele strekningen mellom Breivika i Ålesund kommune til Bolsønes i Molde kommune. Eller vet ikke folk hva de har svart på?

I det minste må en anta at de som lager meningsmålinger vet hva svaralternativene betyr.

Annonse
Annonse
Du må være logget inn for å kommentere.
Debattregler   

Laster kommentar… Kommentaren blir oppdatert etter 00:00.
  • Denne kommentaren er avpublisert.
    Terje Sundsbø · 8 måneder siden
    Som et meget relevant apropos:
     https://ksu.no/artikler/leserinnlegg/119891-stor-motstand-mot-fergefritt-fastlandssamband-for-gossen-og-otroya

Likte du denne artikkelen?

Hjelp oss å utvikle KSU.NO videre og bidra med å opprettholde tjenesten fritt tilgjengelig for alle!

Vipps valgfritt beløp til 614043.

Tusen takk!

Send oss leserinnlegg eller tips

Tekst, bilder og video til leserinnlegg, artikler og andre tips, kan sendes til tips@ksu.no.

Annonse
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Innlogging

Siste kommentarer

Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDette er politikk gjennom Regjering og Storting.Det er ikkje noko Naturvernforbundet arbeider med, men vi registrerer kva rammeverk som er ...
Terje Sundsbø 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrDu svarer ikke på spørsmålet. Er det vanlig praksis i Naturvernforbundet?
Geir Ole Sætremyr 3 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDu må adressere dette hos andre.
Terje Sundsbø 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Geir Ole SætremyrPå Møreaksen betaler bilistene bompenger, på jernbane betaler passasjerene billett. Mitt spørsmål gjelder fortsatt:Hvorfor behandles lokal forankring og finansiering ulikt ...
Terje Sundsbø 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Anne Mari SandshamnSkålaveien var ikke et fergeavløsningsprosjekt, og mottok aldri offentlig støtte. Skålavegen ble bygget som en privat vei i regi av ...
Geir Ole Sætremyr 4 dager siden Særinteresser og Eksportveikonferansen
@Terje SundsbøDer er ei forskell  Møreaksen skal delfinansierast via bompengar. Jernbane via passasjernbilett.80% staleg finansiering av Møreaksen.  Vesentlig statlig bidrag til finansiering ...
Annonse
KSU – Vipps – mobil

Støtt KSU.NO via bank eller Vipps.

Annonse